Neuromotor Task Training (NTT) is een wetenschappelijk ondersteunde leerhulpstrategie voor kinderen met motorische problemen. Deze behandelmethode wordt door kinderfysiotherapeuten ingezet bij het behandelen van kinderen. Ook in de gymles of tijdens het sporten komen kinderen voor die in meer of mindere mate moeite ondervinden bij het aanleren van nieuwe vaardigheden. De NTT-benadering kan binnen deze context een waardevolle aanvulling zijn.
In dit eerste thema verkennen we de essentie van NTT. Je leert over de wetenschap die deze methodiek* ondersteunt en hoe deze methodiek zich vormt in de praktijk. Door interactieve elementen en praktijkvoorbeelden word je uitgenodigd actief deel te nemen en je begrip van NTT te verdiepen.
*In dit verband is het wellicht ook nuttig om het volgende op te merken. Het begrip ‘methodiek’ verwijst naar het geheel van op theorieën gebaseerde manieren die gebruikt worden om een specifiek doel te bereiken. Methodieken bestaan niet uit slechts één manier van handelen (zoals een methode), maar vormen een combinatie van diverse manieren.