Handleiding DCD – in de vorm van een blog

Iedereen kan met plezier bewegen! Kinderen met DCD hebben soms een zetje nodig. Door slimme, leuke training bouwen ze motorische vaardigheden op en ervaren ze succes, plezier en zelfvertrouwen – op het speelplein én daarbuiten!
Na gedane inspanning is het goed relaxen

De afgelopen periode hebben we regelmatig blogs geschreven over de Neuromotor Task Training en de ontwikkeling ervan. In dit blog vind je de links naar de verschillende teksten bij elkaar. Attributie, competentie en manieren van leren | Spelen met gedrag Neuromotor Task Training | Leer meer over bewegingsonderwijs, lichamelijke opvoeding en gym. Over attributie, competentie, […]
Een (basis)voorbeeld

Een voorbeeld van een activiteit die we regelmatig gebruiken, omdat deze veel mogelijkheden biedt voor kinderen die beter willen worden in het succesvol ontwijken van de tikker (en/of beter willen leren tikken), is het volgende spel: Voorbeeld – ik tik jou Groep 5 speelt het basis-tikspel met twee hindernissen en twee vrijplaatsen. Als iemand wordt […]
Waarom is het belangrijk dat bij kinderen motorische vaardigheden effectief (en efficiënt) worden aangeleerd?

Het aanleren van motorische vaardigheden aan kinderen is een cruciaal onderdeel van hun ontwikkeling. Motorische vaardigheden vormen de basis voor tal van activiteiten en hebben een directe invloed op hun fysieke en cognitieve groei. Het proces van motorisch leren is echter complex en vereist een doordachte en systematische aanpak. Een van de meest effectieve methoden […]