Groepsdynamiek in het onderwijs

De complexiteit stap voor stap ontrafeld!

0 +
collega's gingen je voor!

"Dit boek biedt genoeg theorie en vooral ook praktijk om zowel preventief als curatief van de klas een groep te maken. Veelvoorkomend gedrag, onbewuste overtuigingen van jezelf, groepsvorming, interventies – alles staat erin." 

De Complexiteit van Groepsdynamiek Ontrafeld

Hoe creëer je een klimaat waarin elke leerling tot bloei komt? Dit boek onthult de stille krachten van groepsdynamiek en biedt strategieën die elke onderwijsprofessional kan inzetten om een stimulerende leeromgeving te creëren.

Drie Kerncomponenten

Met aandacht voor zichtbaar gedrag, onzichtbare processen en onderlinge invloed, versterkt dit boek je pedagogische en interventievaardigheden.

De Drie Succesvragen

Een vernieuwende aanpak met praktische opdrachten en inzichten biedt concrete handvatten, direct toepasbaar in de klas. Je kijkt na het lezen met een frisse blik naar groepsdynamiek en hebt de tools om verschil te maken.

Een Samenhangend Systeem

Leer de groep als een samenhangend systeem te begrijpen, waarin interacties en synergieën tussen leden centraal staan.

Klaar om groepsdynamiek in jouw klas naar een hoger niveau te tillen?

Ervaringen en reacties

Gemiddelde beoordeling: 4.9 / 5.0 sterren
5/5

Inzichten uit het boek geselecteerd door lezers en experts

Leerkrachten hebben een substantiële en bepalende invloed op de leerervaringen van leerlingen door hun methodologieën en houdingen.

Een gerichte blik op groepsdynamiek is essentieel, waarbij niet enkel de individuele leerling maar de collectieve interacties en processen worden benadrukt.

De onderwijsomgeving is continu in ontwikkeling, met een toenemende diversiteit aan professionals die bijdragen aan de ontwikkeling van het kind.

Leerkrachten worden geconfronteerd met een overvloed aan literatuur, waarin navigatie deskundigheid en selectieve aandacht vereist.

Het ervaren van autonomie en een sterke teamverbondenheid door leerkrachten is onmisbaar voor een positieve werk- en leeromgeving.

Groepsvorming wordt belicht als een fundamentele verantwoordelijkheid van de leerkracht, die de didactische vaardigheden overstijgt.

Groepsdynamiek in het onderwijs biedt een integratie van theoretische inzichten en praktische strategieën voor groepsvorming, die het positioneren als een essentieel handboek voor leerkrachten.

Wij werken samen met en voor

Interesse gewekt?

Ben je nieuwsgierig geworden, maar wil je meer weten? Vul dan hieronder je gegevens in. Wij sturen je graag aanvullende informatie via e-mail.

Een aantal extra's en bonussen

Inschrijven

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen op het gebied van groepsdynamiek in het onderwijs?

Meld je dan nu aan!