THEMA - Beter Spelen en Bewegen met Kleuters
Het boek
Werken met kleuters is een vak apart en bewegingsonderwijs is een apart vak. We schreven er een boek over. Een bundeling van wetenswaardigheden over kleuters, over het hoe en waarom van bewegingsonderwijs en vooral over het vakkundig begeleiden van ‘kleuters in beweging’.
- Lesvoorbeelden en direct toepasbare kennis
- Tips, filmfragmenten en eye-openers
- Toegang tot het kleuterplatform
- Digitale leeromgeving met veel bonusmateriaal
Het boekpakket
Naast het boek ontvang je ook nog:
Videofragmenten van praktijksituaties
Lesvoorbereidingen
Voorbeeld jaarplan
Samenvattingen per hoofdstuk
Verdiepingsvragen
Werkdocumenten met opdrachten
Kijkwijzers
Mindmaps
Toetsvragen met feedback
Accrediterende toets
Verwijzingen naar relevante websites
Hoe kunnen wij jou helpen?
Door bijvoorbeeld antwoord te geven op de vraag naar de criteria voor een goede bewegingsles?
De criteria voor een goede gymles zeggen iets over wat kleuters nodig hebben om optimaal te kunnen ontdekken, zich te ontwikkelen en vaardigheden eigen te maken.
"Drempelverlagend en vanwege zijn robuustheid
gemaakt om te gebruiken."
Direct toepasbare kennis
Wil je met meer enthousiasme en motivatie bewegingslessen geven?
Alles bij elkaar
Wil je weten dat je kennis over bewegingsonderwijs met kleuters up-to-date is?
Tips en eye-openers
Wil je met meer vertrouwen in eigen kunnen in de zaal staan?
Voor wie?
Het praktische boekpakket is ontwikkeld voor huidige en toekomende professionals die nu of in de nabije toekomst het jonge kind meer willen bieden op het gebied van bewegen en bewegingsactiviteiten.
Meer inzicht
Over het onderwijs in bewegen aan kleuters in beweging.
Recente inzichten in motorisch leren..
Oorzaak
Waarom het bewegen voor jonge kinderen zo belangrijk is.
Het belang van veiligheid in het speellokaal.
Oplossing
Differentiëren zowel in arrangement als in uitvoering.
De opbouw en volgorde binnen activiteiten.
"Prettig in gebruik, praktisch, inspirerend en uitdagend
met concrete handvaten."
Genieten van de kinderen én jezelf!
Het speellokaal kan een heerlijke plek zijn om ‘jouw’ leerlingen te zien spelen, bewegen en experimenteren in beweegsituaties.
Wat is het je aan tijd en energie waard om onbevangen en genietend met de kinderen mee te spelen en ze op een waardevolle manier te begeleiden in hun bewegingsontwikkeling?
- Met meer vertrouwen in eigen kunnen in de zaal staan?
- Weten wat de mogelijkheden in het speellokaal zijn?
- Zonder moeite organiseren en begeleiden.
Het geeft het bewegingsonderwijs met kleuters de aandacht die het verdient.
Online omgeving
Wat kun je er allemaal vinden?
De online omgeving is gebruiksvriendelijk en laagdrempelig ingericht zodat je gemakkelijk kunt beschikken over informatie en documenten die verbonden zijn met het boek.
Discussiemogelijkheden
Elke module biedt een mogelijkheid om in gesprek te gaan met andere gebruikers van de online omgeving. Het geeft de ruimte om vragen, ideeën, opvallende zaken te delen of de discussie aan te gaan over belangrijke onderwerpen of begrippen met andere beweegprofessionals.
Heldere opbouw geïllustreerd met sprekende en relevante praktijkvoorbeelden. Prachtige illustraties zijn opgenomen waardoor de bedoeling van de schrijvers naast woorden ook in beelden duidelijk wordt.
Welke programma's zijn er?
online
Diverse programma's met praktische handvatten om direct te gebruiken in de eigen praktijk.
Fysiek
Verschillende programma's van 1 tot 3 dagen. Samen praktisch aan de slag in het speellokaal.
HYBRIDE
Verschillende mogelijkheden om fysieke bijeenkomsten te combineren met online leren.
Meer weten?
Vul hier je gegevens in en ontvang informatie over kleuters in beweging in de mail.
Meest recente artikelen
- Alle
- Bewegingsonderwijs met kleuters
- coaching
- Effectief coachen
- Fijn motorische ontwikkeling
- Groepsdynamica
- Leerdoelen
- Motorisch leren
- Overig
- Spelen
- Alle
- Bewegingsonderwijs met kleuters
- coaching
- Effectief coachen
- Fijn motorische ontwikkeling
- Groepsdynamica
- Leerdoelen
- Motorisch leren
- Overig
- Spelen
Naar een inclusieve toekomst in spelen en bewegen
Huidige uitdagingen In de ontwikkeling van onze kinderen en jongeren speelt de integratie van kwaliteit en inclusiviteit in sport- en bewegingsactiviteiten een onmisbare rol. Ondanks het cruciale belang hiervan, zien we dat in veel van de huidige praktijken binnen het onderwijs, sportclubs, en zelfs tijdens …
“Potje stoeien meester?”
Het is vrijdag en het laatste halfuur is aangebroken. In de hele school hangt er inmiddels een sfeer van ‘bijna weekend’. De één is ontspannen aan het opruimen, de ander speelt een spelletje en bij ons in het speciaal onderwijs zijn er ook kinderen die …
Het effect van een nieuwe leerling
Het effect van een nieuwe leerling in de groep kan sterk variëren: van een kalme integratie tot het veroorzaken van aanzienlijke onrust. De groepsfases en de gouden weken zijn breed erkende concepten, maar hoe worden deze toegepast in een instroom- of kleutergroep, wanneer een nieuwe …
Lukken en mislukken
Het spel is in volle gang, een toonbeeld van actie en uitdaging waar iedereen zich lijkt te vermaken. Echter, vanaf een afstandje is het duidelijk dat Marie en Micha niet echt deelnemen aan de pret. Marjolein heeft de rol van jager op zich genomen. Ze …
Buiten spelen: Een cruciale uitbreiding van de lichamelijke opvoeding
In de moderne onderwijspraktijk speelt lichamelijke opvoeding een onmisbare rol in de algehele ontwikkeling van kinderen. Het beperkt zich niet alleen tot het aanleren van sport- en spelvaardigheden in een gestructureerde omgeving zoals de gymzaal; het omvat ook het stimuleren van zelfstandig en creatief spel …
Ontdek de geheimen van groepsdynamiek
Ontdek hoe diepgaand begrip van groepsvorming en groepsdynamiek cruciaal is in het onderwijs, en leer hoe je een veilige, inclusieve en effectieve leeromgeving creëert die het potentieel van elke leerling ontsluit voor zowel hun huidige succes als toekomstige ontwikkeling.
Scharreltijd
“Buitenlessen zijn waardevol en ook de tijd op het schoolplein draagt bij aan leerprestaties. Buiten slaan de hersenen aan het verteren wat in de klas is geleerd.” – Mark Mieras, 2018 De wetenschap achter pauzeren Hebben jullie je ooit afgevraagd waarom pauzes op school zo …
Het dynamische systeem in de praktijk
Het dynamische-systeemmodel laat zich in de praktijk eenvoudig vertalen naar het OPA-model. Hiermee kun je bewegingsactiviteiten bijstellen. De verschillende ingrediënten om een activiteit passender te maken, zijn afkomstig uit: de Omgeving (materialen, deelnemers en regels); de Persoon (relaties, kwaliteiten en eigenheid); de Activiteit zelf (uitdagingen, …
Bewegen en ontwikkelen
Ontdek hoe Stichting Bafang Kids Steun sport en bewegingsonderwijs inzet als krachtige tools voor sociale verandering in Kameroen. Met activiteiten die variëren van lokale sportacademies tot creatieve vakantieprogramma’s, biedt Bafang kinderen en volwassenen de kans om te groeien en te ontwikkelen. Leer meer over de impact van deze initiatieven en hoe ze bijdragen aan een betere toekomst voor de gemeenschap.
Heb je nog vragen?
Laat hieronder je vraag achter en wij komen er zo snel mogelijk op terug!