
Lesgeven – een kunst, een kunde? Geïnspireerd door Erich Fromm
Beste collega’s in het onderwijs, coaching en begeleiding, Tijdens mijn opleiding kwam ik in aanraking met een fascinerend boek van Erich Fromm: “Liefhebben – een
Beste collega’s in het onderwijs, coaching en begeleiding, Tijdens mijn opleiding kwam ik in aanraking met een fascinerend boek van Erich Fromm: “Liefhebben – een
Er waait een frisse wind door het onderwijs in bewegen. Terwijl technologische vooruitgang en stedelijke ontwikkeling onze kinderen steeds meer binnenshuis houden, beginnen onderwijzers en
Het trechtermodel is een vernieuwende coachingbenadering gebaseerd op evidence-based practice. Het model neemt de uniekheid van elke sporter en situatie in acht, moedigt het verzamelen van ‘puzzelstukjes’ van informatie aan en moedigt aanpassingen aan op basis van de sporter, wetenschappelijke kennis en de vaardigheden van de coach. Dit resulteert in gepersonaliseerde oplossingen voor sportieve uitdagingen.
De invloed van de natuurlijke omgeving Ik heb het genoegen om een persoonlijke belevenis met jullie te delen die mijn perspectief als hardloper heeft veranderd.
Waarderen, Respecteren en Inspelen op Individuele Verschillen ‘Als je kijkt naar wat er is, zie je talenten. Als je kijkt naar wat er mist, zie je
Ontdek hoe je de coach wordt die je altijd al wilde zijn Elke sportcoach heeft een beginpunt. Velen van ons baseren zich op persoonlijke sportervaringen,
Onlangs vond ik mezelf terug aan het einde van een artikel, bezig met de samenstelling van de uiteindelijke paragraaf, genaamd ‘De Laatste Paragraaf’. Hierin wilde
Als we terugdenken aan onze schooltijd, verschijnen er vaak levendige herinneringen aan het schoolplein. Het was een ruimte die meer was dan alleen een plaats
SpelenderWijs: Een Droom van Spel en Groei Er was eens een gewoon schoolplein, een betonnen canvas wachtend om tot leven te komen. Hier, bij SpelenderWijs,
De dans der ontwikkelingsdomeinen De invloed van sport en bewegen op kinderen hangt af van diverse factoren, zoals frequentie, duur, intensiteit en het soort activiteit.