Neuromotor Task Training - de workshop
Een bijzondere mix tussen methodische, pedagogische en didactische elementen
Neuromotor Task Training (NTT) is een wetenschappelijk onderbouwde taak-georiënteerde behandelmethode, die in eerste instantie speciaal ontwikkeld is voor kinderen met Developmental Coordination Disorder (DCD). Kinderen met DCD hebben een motorische ontwikkelingsachterstand en hebben moeite met het coördineren van bewegingen. Ook bij kinderen zonder DCD, maar met bewegingsuitdagingen kan NTT een effectieve aanpak zijn.
Innovatieve aanpak
Deze workshop duikt in de wereld van Neuromotor Task Training (NTT), een innovatieve aanpak gericht op kinderen met uitdagingen in coördinatie en het ontwikkelen van vaardigheden. NTT combineert methodische, pedagogische, en didactische strategieën, afgestemd op de individuele behoeften van elk kind door een zorgvuldige analyse van kind-, taak-, en omgevingsfactoren.
Je leert leren taken opdelen in overzichtelijke stappen en hoe effectieve feedback bijdraagt aan zelfstandig leren en vaardigheidsontwikkeling. Door de ‘Veranderen, Verbinden, Verzwaren’ (VVV) methodiek, worden kinderen aangemoedigd om actief oplossingen te vinden, wat een significante verbetering van hun motorische vaardigheden stimuleert.
De zeven beloften
- Wetenschappelijk onderbouwde benadering: NTT opent de wereld van motorisch leren voor kinderen met coördinatie- en ontwikkelingsuitdagingen door een diepgaande, wetenschappelijk onderbouwde methode.
- Unieke blend van elementen: De methodiek combineert methodische, pedagogische, en didactische elementen voor maatwerk in motorisch leren.
- Gepersonaliseerde leeromgeving: NTT past elke activiteit zorgvuldig aan de unieke eigenschappen en behoeften van het kind aan, beginnend met een grondige analyse van kind-, taak- en omgevingsfactoren.
- Cruciale rol van feedback: Feedback, afgestemd op het individuele kind, speelt een sleutelrol in het leerproces, met keuzes tussen interne of externe focus en lichaamsgerichte of resultaatgerichte feedback.
- ‘Veranderen, Verbinden, Verzwaren’ – methodiek: Deze VVV-methodiek stimuleert kinderen om diverse oplossingen te verkennen, bevordert zelfstandig leren en de ontwikkeling van vaardigheden.
- Belofte van zelfvertrouwen en succes: NTT biedt kinderen met bewegingsuitdagingen een pad naar zelfvertrouwen en succes, ondersteund door een uitgebalanceerde mix van professionele begeleiding.
- Gezamenlijke missie: Sluit je aan bij de missie om een optimale leeromgeving te creëren, waarin vakleerkrachten, therapeuten, en motorisch begeleiders samenwerken om het verschil te maken in de wereld van motorisch leren.
Mis deze kans niet
om je expertise uit te breiden en specifieke ondersteuning te bieden aan kinderen met bewegingsuitdagingen.
Registreer vandaag nog
Schrijf je in en maak samen met ons een verschil in het leven van kinderen met bewegingsuitdagingen.
Neuromotor Task Training
Een bijzondere mix tussen methodische, pedagogische en didactische elementen
Ontdek de kern van Neuromotor Task Training (NTT), een wetenschappelijk onderbouwde benadering die de complexe wereld van motorisch leren ontsluit voor kinderen met uitdagingen in coördinatie en vaardigheidsontwikkeling. NTT, een methodiek verrijkt met een unieke blend van methodische, pedagogische, en didactische elementen, biedt een diepgaand inzicht in de specifieke behoeften van elk kind door een zorgvuldige analyse van kind-, taak- en omgevingsfactoren. Deze innovatieve aanpak heeft als doel het identificeren en aanpakken van de kern van het motorische probleem, door vaardigheden op te delen in beheersbare deeltaken en bewegingsfases, van start tot afronding.
gepersonaliseerde leeromgeving
NTT staat centraal in het creëren van een gepersonaliseerde leeromgeving, waarbij elke activiteit zorgvuldig wordt aangepast aan de unieke eigenschappen en gezondheidsfactoren van het kind. Dit proces begint met een grondige analyse om de beperkende factor in de vaardigheidsuitvoering van het kind te identificeren. Cruciale vragen zoals de keuze tussen feedback met een interne of externe focus, lichaamsgerichte feedback of feedback gericht op het resultaat, vormen de basis van onze interactieve begeleiding en therapie.
rol van feedback is cruciaal
Binnen NTT speelt feedback een cruciale rol in het motorisch leerproces. De keuze van feedbackstijl wordt zorgvuldig afgestemd op het individuele kind, om zo een optimale leerervaring te garanderen. Variatie in de taak, het materiaal, en de context – via onze ‘Veranderen, Verbinden, Verzwaren’ (VVV) methodiek – moedigt kinderen aan om verschillende oplossingen te verkennen, waardoor ze zelfstandig leren en hun vaardigheden verbeteren.
Neuromotor Task Training is niet slechts een methodiek; het is een belofte aan elk kind dat moeite heeft met het aanleren van een vaardigheid of het coördineren van bewegingen. Het biedt een weg naar zelfvertrouwen en succes, door een zorgvuldige mix van methodisch, pedagogisch, en didactisch handelen. Sluit je aan bij onze missie om een optimale leeromgeving te creëren voor elk kind, ondersteund door de toewijding van vakleerkrachten, therapeuten, en motorisch begeleiders. Samen maken we het verschil in de wereld van kinderen met bewegingsuitdagingen.
Ons doel is om niet alleen te informeren, maar ook te inspireren en te voorzien van handvatten die direct toepasbaar zijn in uw dagelijkse praktijk of leven.
UITNODIGING
We nodigen je uit om samen te werken aan een betere toekomst voor kinderen met bewegingsuitdagingen. Door onze kennis te delen, vaardigheden te ontwikkelen en geïnspireerd te raken door elkaars verhalen, kunnen we samen een wezenlijk verschil maken. Sluit je aan bij deze inspirerende reis en help ons het verschil te maken.