
Waarom publiek je sneller maakt (en soms juist niet)
Herken je dit? Je loopt langs een groep mensen en je tempo gaat ongemerkt omhoog. In de gymles zie je hetzelfde: een groep jogt langs

Herken je dit? Je loopt langs een groep mensen en je tempo gaat ongemerkt omhoog. In de gymles zie je hetzelfde: een groep jogt langs

Met oog voor het verhaal achter de score
Samengevat: observeer altijd, meet selectief, leg SEM/MDC begrijpelijk uit en volg de trend met praktijkindicatoren, zo kies je wat werkt voor dit kind in deze context.

Waarom keuzes en feedback het verschil maken in motivatie Stel je voor: je geeft een opdracht. De ene leerling sjokt mee, ogen half op de

Sommige kinderen willen wel bewegen, maar hun lichaam werkt niet mee. Kinderen met Developmental Coordination Disorder (DCD) ervaren dat hun motoriek niet vanzelfsprekend is: bewegingen

In de pauze even geen gedwongen activiteit – hoe waardevol is dat? Even niets móeten, gewoon zijn.Al in 1899 stelde William James dat kinderen beter

Iedereen kan met plezier bewegen! Kinderen met DCD hebben soms een zetje nodig. Door slimme, leuke training bouwen ze motorische vaardigheden op en ervaren ze succes, plezier en zelfvertrouwen – op het speelplein én daarbuiten!

Professionals in sport en onderwijs spelen een onmisbare rol in het aanmoedigen van kinderen om in beweging te komen. Toch lijken strakke kaders en regels

Kritisch denken wordt vaak geassocieerd met academische omgevingen, maar is ook onmisbaar in sport en bewegen. Coaches, docenten en sporters nemen voortdurend beslissingen: welke trainingsmethode

“Waar willen en kunnen elkaar vinden, komt een kind het meest tot zijn recht.” Dit gezegde is vaak waar, maar de realiteit is dat willen

Spelen zou een centrale plaats in ons dagelijks leven moeten innemen. Maar wat betekent spelen eigenlijk? Waar liggen de grenzen? Wat speelt wél en wat
Heb je vragen over ‘onderwijs in bewegen’, specifieke wensen voor een onderwijsprogramma, of een scholingsvraag? Plan een gratis en vrijblijvend gesprek in en ontdek wat we voor elkaar kunnen betekenen.