THEMA - Beter Spelen en Bewegen met Kleuters

Het boek

Werken met kleuters is een vak apart en bewegingsonderwijs is een apart vak. We schreven er een boek over. Een bundeling van wetenswaardigheden over kleuters, over het hoe en waarom van bewegingsonderwijs en vooral over het vakkundig begeleiden van ‘kleuters in beweging’.

Het boekpakket

Naast het boek ontvang je ook nog:

Videofragmenten van praktijksituaties
Lesvoorbereidingen
Voorbeeld jaarplan
Samenvattingen per hoofdstuk
Verdiepingsvragen
Werkdocumenten met opdrachten
Kijkwijzers
Mindmaps
Toetsvragen met feedback
Accrediterende toets
Verwijzingen naar relevante websites

Hoe kunnen wij jou helpen?

Door bijvoorbeeld antwoord te geven op de vraag naar de criteria voor een goede bewegingsles? 

De criteria voor een goede gymles zeggen iets over wat kleuters nodig hebben om optimaal te kunnen ontdekken, zich te ontwikkelen en vaardigheden eigen te maken. 

 

"Drempelverlagend en vanwege zijn robuustheid
gemaakt om te gebruiken."

Direct toepasbare kennis

Wil je met meer enthousiasme en motivatie bewegingslessen geven?

Alles bij elkaar

Wil je weten dat je kennis over bewegingsonderwijs met kleuters up-to-date is?

Tips en eye-openers

Wil je met meer vertrouwen in eigen kunnen in de zaal staan?

Voor wie?

Het praktische boekpakket is ontwikkeld voor huidige en toekomende professionals die nu of in de nabije toekomst het jonge kind meer willen bieden op het gebied van bewegen en bewegingsactiviteiten.


Meer inzicht

Over het onderwijs in bewegen aan kleuters in beweging.

Recente inzichten in motorisch leren..


Oorzaak

Waarom het bewegen voor jonge kinderen zo belangrijk is.

Het belang van veiligheid in het speellokaal.

 


Oplossing

Differentiëren zowel in arrangement als in uitvoering.

De opbouw en volgorde binnen activiteiten.

"Prettig in gebruik, praktisch, inspirerend en uitdagend
met concrete handvaten."

Genieten van de kinderen én jezelf!

Het speellokaal kan een heerlijke plek zijn om ‘jouw’ leerlingen te zien spelen, bewegen en experimenteren in beweegsituaties.

Wat is het je aan tijd en energie waard om onbevangen en genietend met de kinderen mee te spelen en ze op een waardevolle manier te begeleiden in hun bewegingsontwikkeling?

Tikken met een 'tikstok, hoe handig is dit?

Het geeft het bewegingsonderwijs met kleuters de aandacht die het verdient.

Thema-spelen-met-gedrag-Berend Poots
Berend Poots, opleidingsdocent bewegingsonderwijs
Een voorbeeld

Online omgeving

Wat kun je er allemaal vinden?

De online omgeving is gebruiksvriendelijk en laagdrempelig ingericht zodat je gemakkelijk kunt beschikken over informatie en documenten die verbonden zijn met het boek. 

Discussiemogelijkheden

Elke module biedt een mogelijkheid om in gesprek te gaan met andere gebruikers van de online omgeving. Het geeft de ruimte om vragen, ideeën, opvallende zaken te delen of de discussie aan te gaan over belangrijke onderwerpen of begrippen met andere beweegprofessionals.

Heldere opbouw geïllustreerd met sprekende en relevante praktijkvoorbeelden. Prachtige illustraties zijn opgenomen waardoor de bedoeling van de schrijvers naast woorden ook in beelden duidelijk wordt.

Thema-spelen-met-gedrag-Chris-Hazelebach
Chris Hazelebach, opleidingsdocent

Welke programma's zijn er?

online

Diverse programma's met praktische handvatten om direct te gebruiken in de eigen praktijk.

Fysiek

Verschillende programma's van 1 tot 3 dagen. Samen praktisch aan de slag in het speellokaal.

HYBRIDE

Verschillende mogelijkheden om fysieke bijeenkomsten te combineren met online leren.

Meer weten?

Vul hier je gegevens in en ontvang informatie over kleuters in beweging in de mail.

handreikingen gedaan
0 +
jaar ervaring
0 +
Programma's
0 +

Meest recente artikelen

  • Alle
  • Bewegingsonderwijs met kleuters
  • coaching
  • Effectief coachen
  • Fijn motorische ontwikkeling
  • Groepsdynamica
  • Leerdoelen
  • Motorisch leren
  • Neuromotor Task Training
  • Overig
  • Spelen
Alle
  • Alle
  • Bewegingsonderwijs met kleuters
  • coaching
  • Effectief coachen
  • Fijn motorische ontwikkeling
  • Groepsdynamica
  • Leerdoelen
  • Motorisch leren
  • Neuromotor Task Training
  • Overig
  • Spelen
gull-1090835_1920
Gun jezelf de vrijheid
Dit blog gaat over onderwijsdoelen en bijvangsten. Graag houd ik hier een pleidooi om meer de vrijheid te nemen verder te kijken dan de ‘klassieke evaluatievragen’ en je te laten verrassen en verwonderen door wat er allemaal nog meer gebeurt, de bijvangsten, tijdens de les. ...
Lees verder
THEMA-spelen-met-gedrag-team-bewegingsanalyse
Effectief techniek aanleren, hoe dan?
Effectief leren is niet zo moeilijk. Het is een kwestie van minder praten en meer laten doen. Dat zou het motto moeten zijn als je kijkt naar de recente ontwikkelingen in het motorisch leren. Externe focus, knowledge of results en niet te vergeten de impliciete ...
Lees verder
Motorisch leren
Motorisch leren, enkele principes en kenmerken
Motorisch leren is het proces van toenemende vloeiendheid, accuratesse en snelheid van bewegingen. Het steeds effectiever en meer efficiënte bewegen is van toepassing op complexe vaardigheden zoals op je fiets stappen en wegrijden, in bomen klimmen en pianospelen of meer eenvoudige vaardigheden als het gooien, ...
Lees verder
THEMA-spelen-met-gedrag-coaching
De 5-stappen-bewegingsanalyse voor effectiever trainen
Stel dat je alle trainingsrichtlijnen toepast in jouw training. Dat je daarnaast zelfs de nieuwste inzichten toepast en regelmatig evalueert. Toch lijkt jouw sporter maar vast te blijven zitten op het punt waar hij nu zit. Hoe kan dat? En belangrijker nog, wat kun je ...
Lees verder
bewegingsonderwijs met kleuters
We delen uit!
De afgelopen periode kregen we veel aanvragen voor het boek ‘Beter spelen en bewegen met kleuters’, uit ons eigen land en ook uit België. We zijn hier heel blij mee. Afgelopen week hebben we de beslissing genomen de drukker te vragen weer een flink aantal ...
Lees verder
portrait-3316389_1280
Over motivatie en de wijsheid van opa Piet
Intrinsieke motivatie is een van de motieven die aan het beoefenen van sport en bewegen ten grondslag kunnen liggen. Mensen ondernemen vaak activiteiten zonder dat daar een aanwijsbare beloning aan is verbonden. Door de column van Johannes Visser over ‘beloningen en straffen’ moest ik direct denken aan ...
Lees verder
Thema-spelen-met-gedrag-judo-gesprek
Effectief coachen tijdens de gymles (2)
Dit is het vervolg van het blog over ‘effectief coachen tijdens de gymles’. In dit tweede deel worden twee voorbeelden aan de hand van het trechtermodel uitgewerkt.     Praktijkvoorbeeld – de judorol Stel dat je bezig bent met een judoles en er is een leerling ...
Lees verder
Thema-spelen-met-gedrag-judo
Effectief coachen tijdens de gymles (1)
Dit blog gaat over de kracht en mogelijkheden van het trechtermodel. Een model dat handreikingen biedt om leerlingen nog beter te begeleiden door meer af te stemmen op wat ze nodig hebben en door rekening te houdenmet hun kwaliteiten en mogelijkheden. 
Lees verder
Thema-spelen-met-gedrag-kleuters-in-actie
Goed bewegingsonderwijs met kleuters
Zijn er naast beweegdrang ook andere uitgangspunten en regels die richtinggevend en sturend zijn bij het maken van keuzes binnen bewegingslessen met kleuters? Zijn er criteria op te stellen waaraan een goede les bewegingsonderwijs ‘dient’ te voldoen?
Lees verder

Heb je nog vragen?

Laat hieronder je vraag achter en wij komen er zo snel mogelijk op terug!

We werken samen met o.a.